Outriders’ın oyuncu sayısı dudak uçuklattı

Geçtiğimiz ay piyasaya çıkan co-op odaklı aksiyon oyunu Outriders, satış sayılarıyla herkesi şaşırtmayı başardı. İster tek isterseniz de dört bireye kadar çevrimiçi oynayabildiğiniz oyun, kıssası ve misyonlarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Aksiyon ve rol yapma öğeleri içeren üretimin temelinde, öyküde ilerlemek ve ilerledikçe karşımıza çıkan düşmanları yenerek yeni eşyalar düşürmek yatıyor.

Birinci çıktığı periyot yaşanan irtibat problemleri ve silinen envanterlerle gündeme gelen Outriders, kısa müddet içerisinde toparlanarak oyuncuların sevgisini kazanmayı başardı. Square Enix yaptığı açıklamayla oyunun muvaffakiyetini paylaştı.

Outriders rekor kırıyor

Üretimin başarısı hakkında konuşan Square Enix, yalnızca bir ay içerisinde 3.5 milyon eşsiz oyuncu sayısına ulaştıklarını açıkladı. Bilhassa stüdyonun imal ve reklam bütçesinin kısıtlı olduğunu düşünürsek, bu haberin geliştirici stüdyo People Can Fly için sevindirici olduğunu söyleyebiliriz. Geçmişte Gears of War: Judgement ve Bulletstorm üzere oyunlar geliştiren stüdyo, Outriders ile omuzlarına aldığı yükü kaldırmayı başardı. 

Ayın 20’sinde yeni bir güncelleme yayınlayacaklarını açıklayan yayıncı şirket, oyundaki kimi meseleleri düzeltecek. Bunlar ortasında oyunda bulunan buglar, nişan problemleri ve oyunun çökmesine neden olan sorunlar bulunuyor. Birebir vakitte oyuna giriş yapmaya çalışan kullanıcıları sık sık delirtmeyi başaran kusurun da bu yamayla düzelmesi bekleniyor. 

Square Enix oyunla ilgili daha fazla ayrıntı paylaşmazken, Microsoft sayesinde elimize daha fazla istatistik ulaştı. Xbox Game Pass’e nazaran oyuncular, Xbox üzerinden şu ana kadar toplamda 120 milyon saat Outriders oynadı. Oyuncu başına ortalama 31 saat demek olan bu müddet, bilhassa öykülü bir oyun için epey düzgün.

Oyundaki en tanınan sınıf ise Trickster (hileci) oldu. Oyuncuların yüzde 28′i bu karakter ile oynamayı tercih etti. 20 milyar karakterin öldürüldüğü üretimde toplanan metal modül sayısı ise 1.9 trilyon oldu. Yalnızca Xbox üzerinde olan bu sayılar bile oyunun ne kadar tanınan olduğunu ispatlamaya yetiyor. Bilhassa oyun içi eşya satışının olmaması ve servis oyunu olarak piyasaya çıkmaması üretimin popülerliğini iki temel nedeni olarak düşünülüyor.