Diablo 4, Blizzard’ın en tezli üretimlerin birisi olarak yer alıyor. Uzun vakittir geliştirilme süreci devam eden oyunun dünya çapında milyonlarca hayranı var. Oyuncuların merakla beklediği üretimle ilgili yeni haberler geliyor. Argümanlara nazaran resmi olarak duyurulmamış olsa da Blizzard’ın Diablo 4’ü, Microsoft’un API’sini destekleyebilir.
DirectStorage API‘si, Diablo IV yükleme müddetini azaltacak
Oyun dünyasının değerli aksiyon serilerinden biri olan Diablo, birçok oyuncu için epey değerli bir yere sahip. Bununla birlikte Blizzard’ın yeni oyunu Diablo 4 de merakla beklenen üretimler ortasında yer alıyor. Önümüzdeki aylarda çıkması beklenen oyunla ilgili bilgiler de gelmeye devam ediyor.
Reddit’teki bilgi madencilerine nazaran, Blizzard’ın Diablo 4’ü Microsoft’un DirectStorage API’sini destekleyebilir. Kelam konusu durumla ilgili geliştirici tarafından rastgele bir resmi duyuru yok. Bu, Diablo 4’ü SSD depolamada yükleme mühletini kıymetli ölçüde azaltan ve API’yi destekleyen ikinci bir AAA oyunu yapacak.
Dstorage.dll ve dstoragecore.dll isimli iki evrak, Diablo 4’ün esasen DirectStorage’te olduğunu gösteriyor. Ayrıyeten Blizzard’ın hala oyun üzerinde çalıştığını ve sadece oyunun son sürümünde olabileceğini gözler önüne seriyor.
Microsoft’a nazaran DirectStorage API, Windows 11 üzerinden bir NVMe SSD ile birlikte kullanıldığı vakit oyundaki CPU yükü yüzde 20 ile yüzde 40 oranında azaltabiliyor. Lakin Diablo IV’ün DirectStorage 1.0 kullandığı görülüyor.
Tüm bunlarla birlikte Diablo 4’ün beta evresi sona erdi. Böylelikle oyun resmi olarak 6 Haziran’da PC, PlayStation 4, Xbox One ve Xbox S/X’te başlayacak. Ayrıyeten Blizzard, daha evvel NVIDIA DLSS 3 takviyesinin son sürümde olacağını duyurdu. Bunu yanı sıra daha sonraki tarihte ışın izlemenin de ekleneceğini ve DirectStorage API’sinin de o listede olma ihtimali olacağını duyurdu.
Peki, siz Diablo 4 yükleme müddeti azaltan özellik hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!