Yaklaşık 30 yıldır şirkette çalışan Bethesda emektarı Bruce Nesmith, Fallout 76’nın sıkıntılı çıkışını kıymetlendirdi ve bunu şirketin kendine çok güvenmesine bağladı. Bethesda’nın beğenilen oyunlardan oluşan bir geçmişi varken, Fallout 76 bunu başaramayanlardan biri olmuştu.
“Fallout 76’yı geliştirirken kendi kibrimize yenik düştük”
Nesmith, geliştirme sürecinde odak noktalarının dağınık olduğunu ve bu yönsüzlüğün piyasaya çıkışında açıkça görüldüğünü belirtti. “Bir dereceye kadar, kendi kibrimize yenik düştük” diye itiraf etti.
Stüdyonun çok sayıda Yılın Oyunu başarısı yaşamış olması, yenilmez olduklarına inanmalarına yol açmıştı. Nesmith bu şişirilmiş özgüvenin yanlış bir kıymetlendirme olduğunu vurguladı.
Şöyle devam etti: “Kendimizi yanılmaz olduğumuz, yapamayacağımız hiçbir şey olmadığı gerçeğine inandırmaya başladık. Açıkçası bu yanlıştı.”
Sorunlu çıkıştan bu yana Fallout 76 değerli iyileştirmelerden geçti. Bethesda, haritaya yeni alanlar ekleyen genişleme paketleri ile değerli bir takviye sağladı. Yıllar sonra bile oyuncu sayısı Steam üzere platformlarda hatırı sayılır bir düzeyde seyrediyor ki bu da bu tıp bir oyuna olan ilginin devam ettiğini gösteriyor.
Nesmith, Bethesda’nın bu tecrübeden edindiği öğrenme eğrisini kabul etti. Alınan dersler yalnızca Fallout 76’nın toparlanmasına katkıda bulunmakla kalmadı, tıpkı vakitte Starfield’ın çıkışını da olumlu tarafta etkileyerek şirket içindeki büyüme ve ahenk yeteneğini gösterdi. Nihayetinde, zahmet olumlu bir sonla bitti.
Siz Fallout 76 hakkında ne düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.